صفحه «درباره ما» شما باید دعوت کننده باشد و شامل موارد زیر باشد:
اجازه دهید صفحه درباره ما بگوید شرکت چگونه شروع به کار کرده است. یک روایت کوتاهی را به اشتراک بگذارید که انگیزهای برای تشکیل شرکت بوده است. یک نوار زمان (timeline) از آنچه که شرکت انجام داده، ارائه کنید. در این صفحه بیان کنید که چرا شرکت شما در مورد آنچه که انجام میدهید پر اشتیاق است و اجازه دهید تا افراد با مطالعه این صفحه تا حد بیشتری با شما و نقاط قوتی که شرکت شما با سایر رقبا در حوزه کاری خود دارد، آشنا شوند. مشتریان دوست دارند وضعیت یک کسب و کار را درک کنند.
مشتریان میدانند که کسب و کار شما بیش از یک نام تجاری است. در مورد بنیانگذاران و مدیران مهم دیگر بیشتر بگویید و حتی در مورد افرادی که مشتریان با آنها ارتباط برقرار میکنند بیشتر صحبت کنید. همچنین برای بیان داستان شرکت و افرادی که در آن کار میکنند میتوانید از تصاویر مناسب استفاده کنید. قرار دادن تصاویر پرسنل و مدیران شرکت در این صفحه میتواند در برقراری ارتباط و شناخت از شرکت تأثیر قابل توجهی را داشته باشد.
حتی اگر شرکت شما در یک صنعت مالی محافظهکارانه است نشان دادن هویت و خصوصیات آن بدان آسیب نخواهد زد. سعی کنید کمی شوخی و طنز در صفحه درباره ما داشته باشید و در نوشتن مطالب این صفحه منافع کاربران و اینکه کار شما چه مزایایی برای آنها خواهد داشت را لحاظ کنید.
در اینجا ایدههایی که در صفحه درباره ما میتوانید استفاده کنید بیان میشود.
حداقل یک تصویر و بیوگرافی از هر کدام از عوامل اجرایی شرکت آپلود کنید. اگر شرکت کوچک است اینکار را با همه کارکنان آن انجام دهید. یک بیوگرافی نشاط آور تولید کنید بدان معنا که کمی خلاق باشد. همچنین میتوانید تصاویری از محیط شرکت و یا کارخانه، عکس از رویدادهای مهم که در آن شرکت کردهاید مانند نمایشگاهها و همایشها قرار دهید تا در برقراری ارتباط و شناخت از شرکت تأثیر زیادی را داشته باشد.
ویدئوی کوتاهی در مورد شرکت خود بسازید که در آن امکانات و خدمات ارائه شده توسط شرکت را به صورت کوتاه نشان دهد. جتی میتوانید مصاحبههایی را با مالک و سایر افراد مهم در شرکت انجام دهید و آنها را بر روی صفحه درباره ما ارسال کنید.
آیا شرکت در طول چند سالی که کار میکند، عکسها را ذخیره کرده است؟ میتوانید عکسهایی از مکانهای بازدید شده، تجربیاتی را به دست آورده اید و حتی شروع شرکت عکسهایی بگذارید که این امر کمک میکند تا نشان دهید یک شرکت معتبر هستید.
اگر کسب و کار شما دارای حسابهای شبکه اجتماعی مانند فیسبوک، ایسنتاگرام، لینکدین و دیگر شبکههای اجتماعی است، آیکون آنها در صفحه درباره ما قرار دهید تا خوانندگان بتوانند براحتی عضو آنها شوند.
اکثر صاحبان کسب و کارها نمیدانند که چگونه یک صفحه درباره ما مناسب ایجاد کنند و اغلب در ایجاد آن سهل انگاری و بیتوجهی میکنند. اما صفحه درباره ما در بیشتر وبسایتها یکی از صفحات پربازدید است و این صفحه به نوعی کاربران را هدایت میکند و باعث جلب اعتماد آنها میشود. در ادامه نمونههایی از اشتباهات رایج بیان میشود:
این نکته را باید در نظر گرفت که بسیاری از کاربران دوست دارند در مورد تاریخچه و چگونگی شروع به کار وبسایت و تجربههای کاری اطلاع پیدا کنند اما باید مطالب این بخش بسیار خلاصه بیان شود و جزئیاتی که بیان آنها ضرورتی ندارد آورده نشود. همچنین در این قسمت باید به کاربران توضیح داد که مزایای این کسب و کار برای کاربران چیست و چه برتریهایی نسبت به افراد دیگر در همین حوزه کاری دارد. بنابراین توضیحات را با زبان ساده و با اندکی طنز به خوانندگان خود ارائه دهید.
در صفحه درباره ما صاحبان وبسایت باید بگونهای در مورد محصولات و یا خدمات خود توضیح دهند که برتریهای خود را نسبت به رقبا بیشتر بیان کرده و بتوانند کاربران را از کیفیت خدمات یا محصولات مطمئن سازند. همچنین مطالب موجود در صفحه درباره ما باید بگونهای بیان شود که باعث جلب توجه خوانندگان شود و احساس کنند به درستی به وبسایت مراجعه کردهاند.
بسیاری از افراد روشهای ارتباطی مانند شماره تلفن یا ایمیل را بسیار با اهمیت میدانند و از آن برای سنجش اعتبار یک سایت و اعتماد کردن به آنها در نظر میگیرند. علاوه بر این، چون بیشتر افراد وقت خود را در شبکههای اجتماعی میگذارنند حتما آدرس شبکههای اجتماعی خود را در صفحه درباره ما قرار دهید. بنابراین با قرار دادن این اطلاعات کاربران میتوانند در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با شما ارتباط برقرار کنند. همچنین میتوانید از نظرات سازنده افراد، در جهت بهبود کسب و کار خود استفاده کنید و گاه این نظرات و پیشنهاداتی که از طریق راههای ارتباطی به شما میرسد ممکن است به فکر شما نرسیده باشد و بسیار سازنده باشند. در نتیجه قرار ندادن آن میتواند به ضرر شما تمام شود.
در صفحه «درباره ما» میتوانید مستنداتی را در مورد رضایت کاربران و معتبر بودن تجارت خود قرار دهید و بدین طریق اعتماد خوانندگان را جلب کنید و به آنها نشان دهید که وبسایت شما از اعتبار بالایی برخوردار است.